Waar kunnen we je mee helpen?

Ik kan de gegevens niet zien op het e-ticket van Ervaar het OV, is deze dan wel geldig?

  • Bijgewerkt

Als je het e-ticket van Ervaar het OV op de computer opent of print, moeten de persoonsgegevens en de barcode (voor de bus) of QR-code (voor de trein) zichtbaar zijn.

Als dit niet het geval is, dan is het e-ticket niet volledig uitgeprint. Dit kan komen door de instellingen van de printer of het mailprogramma. Voor een geldig vervoersbewijs moeten de gegevens zichtbaar zijn.

 

Wat moet ik doen als de gegevens niet zichtbaar zijn?
Als de gegevens op je e-ticket niet zichtbaar zijn, kun je het volgende doen:

  1. Controleer of de informatie in de e-ticket aanwezig is: Zo niet, laad dan de afbeeldingen in de mail. Soms zie je bovenin de mail een geel balkje om externe afbeeldingen te downloaden. Klik daarop.
  2. In Microsoft Outlook: Ga naar Instellingen > Lezen en zet Externe afbeeldingen downloaden aan.
  3. In andere mailprogramma's: Ga naar de instellingen en zet de optie voor het automatisch downloaden van afbeeldingen aan.
  4. Print opnieuw: Probeer het e-ticket opnieuw te printen (of op te slaan als PDF) met de juiste instellingen.

 

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0